Úvod » Pomoc » Emailová schránka

Pomoc - Emailová schránka

Práca s webmailom. Nastavenie emailového klienta (Outlook Thunderbird, Lotus, ...). Vytvorenie emailových schránok. Nastavenie presmerovania, zasielania kópií a automatickej odpovede.

V súvislosti so zmenamy na administračnom rozhraní a infraštruktúre dôjde k poslednej zásadnej úprave na e-mailoch a to najmä ku striktnejšiemu obmedzovaniu schránok, ktoré prekračujú limit.
Preverte si cez admin.nic.sk , či nemáte schránky preplnené.
O aktuálnych zmenách vás budeme priebežne informovať na našej webstránke.

1. Ako si nastavím e-mailovú adresu do počítača?
(aktualizované 19.8.2017)
2. Kde si môžem presmerovať emailovú schránku na inú adresu?

3. Ako si vytvorím mail, zruším ho alebo zmením heslo?

4. Nastavenie automatickej emailovej odpovede v čase neprítomnosti

5. Je možné sťahovať si emaily aj do mobilu?

6. Pošta prichádza, ale neodchádza.

7. Odoslaná pošta sa mi vracia.

8. Z niektorej adresy neprichádza pošta.

9. Prišlo mi upozornenie na preplnenú emailovú schránku. Nie je to podvod?

10. V Thunderbird sa mi zobrazuje Error [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)

11. Chodí mi veľa SPAMU (správ o nedoručeni emailu).

12. Ako zmažem všetky emaily?

1. Ako si nastavím emailovú adresu do počítača?
Nastaviť si sťahovanie e-mailov do počítača môžete vďaka našej nápovede. Vyberte si druh programu, do ktorého chcete Vašu korenšpodenciu sťahovať:

OUTLOOKTHUNDERBIRD / GMAIL / WINDOWS MAIL /

Od 19.8.2017 používajte, kôli zmenám, dčasne nastavenia:
IMAP server: nimap.nic.sk
POP3 server: npop3.nic.sk
SMTP server: smtp.nic.sk - je potrebné mať zapnutú voľbu: "Server odchádzajúcej pošty vyžaduje overenie".
Klienti, ktorí pre staršie kontá doteraz nepoužívali prihlasovacie meno celú emailovú adresu, si musia prihlasovanie zmeniť na celú emailovú adresu (MENO@DOMENA.TLD).
Klienti ktorí doteraz používali webmail.profi.sk (resp. mail.profi.sk) si emaily môžu čítať cez rozhranie na nwebmail.nic.sk

2. Kde si môžem presmerovať emailovú schránku na inú adresu?
Prihlásite sa do administrácie emailovej schránky na adrese
https://admin.nic.sk/users/login.php
prípadne na adrese https://admin.nic.sk/login.php preklikom cez Vstup do užívateľskej sekcie. .
Prihlasovacie meno je emailová adresa, ktorú chcte presmerovať.
Funkciu nastavíte v záložke: Presmerovanie.

3. Ako si vytvorím mail, zruším ho alebo zmením heslo?
Prihlásite sa do administrácie domény na adrese
https://admin.nic.sk/login.php

Vojdite do záložky ALIASY-ALIASY. Zmenu hesla a zmazanie schránky vykonáte v riadku s emailovou adresou cez preklik na UPRAVIŤ (resp. ZMAZAŤ).
Novú chránku vytvoríte cez ALIASY-PRIDAŤ SCHRÁNKU.
vytvorenie a zmazanie mailboxu NIC Hosting

Ak neviete heslo do administrácie emailov ale viete heslo do svojej schránky, tak heslo pre túto chránku si môžete zmeniť na adrese:na admin.nic.sk preklikom na: Vstup do užívateľskej sekcie.
resp. priamo na:
admin.nic.sk/users

4. Nastavenie automatickej emailovej odpovede v čase neprítomnosti:
Prihlásite sa do administrácie emailovej schránky na adrese
https://admin.nic.sk/users/login.php
prípadne na adrese https://admin.nic.sk/login.php preklikom cez Vstup do užívateľskej sekcie. .
Prihlasovacie meno je Vaša emailová adresa.
Funkciu nastavíte v záložke: Automatická odpoveď.

5. Je možné sťahovať si emaily aj do mobilu?
Áno, je možné nastaviť si sťahovanie emailov do klienta v mobilnom telefóne. Pre niektoré telefóny je vhodnejšie nastaviť si POP3 a pre niektoré IMAP. Ohľadom nastavení konkrétneho telefónu je však potrebné  kontaktovať výrobcu telefónu.

Pozrite si aj našu nápovedu pre mobilné telefóny:

ANDROID/ I-PHONE / SYMBIAN

6. Pošta prichádza ale neodchádza.
♦ Skontrolujte nastavenie servera ochchádzajúcej pošty (má byť v tvare smtp.doména.xx).
♦ Preverte či Vám port 25 Vám neblokuje firewall na Vašom počítači, vo Vašej lokálnej sieti, alebo Váš poskytovateľ pripojenia do internetu. Prípadne si zmeňte číslo portu z 25 na 465 a nastavte zabezpečenie SSL. (SMTP server Vám potom odporúčame zmeniť na smtp.nic.sk)

7. Odoslaná pošta sa mi vracia.
♦ Overte, či zadávate správnu emailovú adresu.
♦ Server prijímateľa može byť dočasne nedostupný, overte situáciu, prípadne skúste e-mail na uvedenú adresu odoslať o niekoľko hodín neskôr.
♦ Ak posielate prílohu, tak skontrolujte, či nie je väčšia ako povoluje server odosielateľa, alebo prijímateľa. Skúste najprv odoslať email na rovnakú adresu bez prílohy.
♦ Kôli spam filtrom je potrebné, aby každý e-mail mal predmet, telo a aby počet príjemcov nepresiahol rozumnú hranicu (záleži od nastavenia konkrétneho SPAM filtra).
♦Ak sa vám vráti správa o nedoručení (UNDELIVERED MAIL), tak je v nej zvyčajne uvedený aj dôvod nedoručenia. Prípadne, ak je pre vás nezrozumiteľná, ju prepošlite nám na info@nic.sk.

8. Neprichádza pošta z niektorej adresy.
♦ Overte či odosielateľ zadáva správnu emailovú adresu
♦ Ak odosielateľ posiela správu s prílohou, tak overte, či príloha nie je príliš veľká. Nech zašle email najprv bez prílohy.
♦ Skontrolute, či Váš Outlook neoznačil jeho poštu za spam a nepresunul ju do spamového koša. Skontrolujte Adresár Nevyžiadaná pošta (Spam), ktorý sa nachádza pravdepodobne niekde pod adresárom Doručená pošta.
♦Ak sa odosielateľovi vráti správa o nedoručení (UNDELIVERED MAIL), tak je v nej zvyčajne uvedený aj dôvod nedoručenia. Prípadne nech správu o nedoručení prepošle svojimu správcovi mailservera.

9. Prišlo mi upozornenie na preplnenú emailovú schránku. Nie je to podvod?
AK MÁTE AKÚKOĽVEK POCHYBNOSŤ ČI UPOZORNENIE NA PREPLNENÚ EMAILOVVÚ SCHRÁNKU JE OD NÁS, TAK NÁM EMAIL S VÝZVOU PREPOŠLITE NA info@nic.sk s doplňujúcou otázkou, či upozornenie je od nás.
Naše upozornenia na preplnenie schránky sú iba jednoduché textové oznámenia o stave preplenia. Neobsahujú žiadne výzvy, kde treba niekam klikať, vypĺňať vaše údaje, vypĺňať heslá alebo odpovedať na iný email ako na info@nic.sk.

Všeobecné znaky podvodného emailu:

  • email odosielateľa nie je v tvare ...@nic.sk
  • obsahuje výzvu klikať na odkaz (link)
  • žiada vaše osobné údaje
  • žiada od vás heslo
  • žiada zaslať odpoveď na adresu, ktorá nie je v tvare ...@nic.sk (info-@nic.sk)
  • text nie je v slovenčine, alebo je v chybnej slovenčine. Často ide o preklad automatickým translátorom v nižšej kvalite.

10. V Thunderbird sa mi zobrazuje Error [Exception... "Component returned failure code: 0x80004005 (NS_ERROR_FAILURE)
Ide o problém s doplnkami, ktoré sa snažia načítať nejaký súbor.
Je potrebné postupne vypínať rozšírenia cez Nástroje - Doplnky (Tools – Extensions) alebo nainštalovať nanovo emailový klient Thunderbird.

11. Chodí mi veľa SPAMU (správ o nedoručeni emailu).
Je potrebné rozlišovať či ide naozaj o SPAM, alebo o správy o nedroučení (Undelivered Mail ....)

Ak je to naozaj SPAM, teda nevyžiadaná reklamná, alebo obťažujúca pošta, ktorú spamfilter na servi neodiltroval, tak ďalšie dofiltrovanie emailov je možné nastaviť si v emailovom klientovi (Outlook, Thunderbrid, Windows Mail, Lotus atď.).
Alebo si filter nastavíte cez webmail.nic.sk v OSOBNÉ NASTAVENIA - FILTRE.
Mailový server štandardne odmazáva a do schránok nedoručuje asi 2/3 emailov, ktoré sú evidentné spamy. No pri prísnejšom nastavení filtrovania hrozí, že prestanú byť doručované aj emaily, ktoré nie sú SPAMy.

Ak ide o správy o nedoručení (Undelivered Mail ....) a prichádza ich denne niekoľko desiatok, tak je možné, že niekto (robot) získal vaše heslo do schránky a generuje z nej spamy. Hrozí, že kôli bezpečnosti, bude vaša emailová schránka na mailservri zablokovaná.
Zmente si heslo do schránky na adrese admin.nic.sk/users a zabráňte jeho opätovnému zneužitiu. Nepoužívajte heslo v nezabezpečenom počítači, alebo pri pripojení cez neabezpečenú sieť (free WiFi, domáca nekryptovaná WiFi). Nezasielajte heslo odpoveďou na podvodné emaily, ktoré ho od vás vyžadujú, pod zámienkou údržby schránky. Na údržbu schránky od vás správca nepotrebuje heslo a nepotrebuje vidieť emaily, ktoré v nej máte.

12. Ako zmažem všetky emaily?
Na mazanie emalov iba z jedného - konkrétneho priečinka je vhodné požiť emailový klient (Outlook, Thunderbird, Windows Live Mail, Lotus...) v nastavení IMAP. Emaily ktoré zmažete z hociktorého priečinka budú automaticky zmazané zo servra.
POZOR: Po zmazaní ich už nebude možné obnoviť.

Ak chcete zmazať všetky doručené emaily tak, aby vám ostali vo vašom počítači, ale boli zmazane zo servra, je možné použiť aj emailového klienta v nastavení POP3. Zmaže však iba emaily z doručenej pošty. V spresnení vypnete voľbu, aby originály emailov, nechával na servri.
POZOR: Po stiahnutí zo servra budete mať všetky doručené emaily iba v počitači a na servri ich nebude možné obnoviť.
mazanie emailov outlook

Na mazanie emailov iba z jedného - konkrétneho priečinka je možné použiť aj rozhranie webmail.nic.sk . V "Osobné nastavenia - Priečinky" si zvolíte adresár, z ktorého chcete zmazť emaily a dolu (ikona ozubeného kolieska) kliknete "Vyprázniť".
mazanie emailov webamil.nic.sk
 

Over doménu

Prevod zaregistrovanej domény
Ako vybrať dobrú doménu?

Kontakt

info@nic.sk
02/45 94 52 52
0908/11 22 11

Novinky

Nová moderná infraštruktúra a kontrola preplnenia emailov. Viac info na: www.nic.sk/sk/page/pomoc/
16.07.2020