Slovensky
Kontrol Panel : Správa domén
Objednávka : Nové domény
Webmail : Email cez web
WebPartner : Sprostredkovatelia

Úvod » Pomoc » Doména

Pomoc - Doména

Ako sme už viackrát informovali, do konca augusta 2018 musia byť všetky .SK domény zapísané na skutočného držiteľa domény.
V septembri 2017 sa zrušila možnosť tzv. zrýchlenej/proxi registrácie. Viac info TU
 

Boli zaznamenané Podvodné emaily ponúkajúce .COM domény. "Vaše meno domény" Pokúkajú za cca. 200,-Eur na 10 rokov domény s TLD .com, ktoré u nás môžete mať za 9,90,-+DPH na rok. Takže na 10 rokov s DPH za 118,80,- Samozrejme je potrebné zvážiť, či domény .COM naozaj potrebujete.

1. Čo je doména druhej úrovne?

2. Ako si objednám (zaregistrujem) doménu .SK?

3. Koľko stojí doména?

4. Kto môže byť držiteľ .SK domény?

5. Ako si zaregistrujem ostatné domény (COM, EU, CZ, TV a iné) ?

6. Chcem zmeniť držitela domény (do whois)

7. Chcem zmeniť názov domény

8. Môže si niekto registrovať doménu, keď je platne registrovaná?

9. Prečo musím platiť ďalší rok registračný poplatok za doménu, ktorú mám registrovanú?

10. Koľko domén si môžem zaregistrovať?

11. Dá sa doména zrušiť okamžite?

12. Ako zmením DNS (NS) na doméne? (aktializované 7.12.2017)

13. Kde zmením DNS záznamy na doméne? (aktializované 7.12.2017)

14. Čo je "Zmena balíka"?

15. Je možné registrovať doménu, ktorú som nenašiel v cenníku ?

16. Po zmene DNS (DNS záznamov) sa zmena neprejavila.

17. Ako pošlem screenshot (fotku obrazovky) s chybovým hlásením?

18. Chcem si objednať iba registráciu domény bez hostingu.

19. Môžem si objednať iba hosting, ak mám už zaregistrovanú doménu?

20. Ako zmením majiteľa domény? (aktializované 7.12.2017)

21. Čo znamená stav .SK domény EXPIRED (DEACTIVED, HELD, DELETED...)?

22. Aktualizácia údajov držiteľa .SK domén do (1.6.2017) 1.9.2017

23. Neviem sa prihlásiť na www.nic.sk

24. Ako zmením správcu domény na NIC Hosting ?

25. Prišla mi správa o expirácii (BEWARE - THIS IS JUST A TESTING E-MAIL)

 

1. Čo je doména druhej úrovne?
Chcete vedieť, čo je to doména a z čoho sa skladá

Ak chcete umiestniť váš webový projekt na internet, potrebujete doménu druhej úrovne, aby ste dali svojmu projektu meno. O čo ide?

♦ Je to skupina unikátnych alfanumerických znakov používaných na jednoznačnú identifikáciu počítača - servera (na ktorom beží Vaša webová stránka a emaily) v sieti.
♦ Pomenovanie "Doména druhej úrovne" znamená, že ide o doménu priradenú k top level doméne.
♦ Top level doména je doména prvej úrovne a môže byť národná (.SK, .CZ, .AT,...) alebo generická - nadnárodná (.COM, .EU, .NAME,...).
♦ Kombinácia domény prvej a druhej úrovne sa v praxi označujú slovom DOMÉNA (nic.sk, google.com, ...).
♦ Doménový názov - doména je celosvetovo unikátna. Platne registrovanú doménu si nemôže zaregistrovať iný subjekt.
♦ Doménový názov môžu tvoriť iba alfanumerické znaky a pomlčka "-" bez medzier. Znaky ako +, -, ?, # diakritika a medzery nie sú povolené.

2. Ako si zaregistrujem (objednám) doménu .SK :
Pokiaľ máte problém s objednávkou domény online, môzete objednávku zaslať aj emailom na info@nic.sk . Do emailu uvediete názov domény, fakturačne údaje a kontaktný telefón.

Postup online objednáky:
I. Do tmavosivého poľa vpravo: Je Vaša doména voľná? napíšte názov domény, zvoľte koncovku (prednastavená je .SK) a odkliknite červené tlačítko OVER DOMÉNU.
overenie ci domena je volna na registraciu

Názov domény zadávajte bez "www" a bez koncovky (top level domény)
 

II.
-Ak doména nie je voľná (niekto ju už má registrovanú), alebo je zakázaná, zobrazí sa červeny text: "Doménu nemožno objednať"
domena nie je volna

Vtedy je potrebné cez OVER DOMÉNU pohľadať iný doménový názov, ktorý je voľný.
-Ak je doména voľná, tak  vám stránka ponúkne na výber hosting, alebo samotnú registráciu doménového názvu.
domena je volna
III. Kliknete na červené tlačítko OBJEDNÁVKA v riadku s hostingom aký chcete objednať.
Ak chcete iba smotnú registráciu doménového názvu, bez hostingu, tak kliknite na OBJEDNÁVKA v riadku REGISTRÁCIA
IV. Doména s hostingom sa pridá do virtuálneho košíka.
-Ak chcete objednať ďalšiu doménu, opakujte znova krok I. IV.
-Ak nechcete do košíka pridať ďalšiu doménu, tak stlačíte dolu šedé tlačítko OBJEDNAŤ.
V. Systém vás vyzve, aby ste sa, buď prihlásili, alebo nanovo registrovali.
-Ak máte PRIHLASOVACIE MENO a HESLO tak ich vyplňte, kliknite PRIHLÁSIŤ a pokračujte bodom VI.
-Alebo v časti REGISTRÁCIA vyplňte nové PRIHLASOVACIE MENO (emailovú adresu akú používate), HESLO, ďalšie údaje a dolu kliknite tlačitko ĎALEJ.
V otvorenej obrazovke VYTVORENIE ADMINISTRAČNEJ ADRESY vyplníte ďalšie údaje držiteľa domény a kliknite tlačítko ULOŽIŤ.
Zobrazí sa vám obrazovka MOJE ADRESY kde môžete upraviť, alebo pridať administračnú, fakturačnú a poštovú adresu a následne kliknite POKRAČUJ V OBJEDNÁVKE.
VI. v okne OBJEDNÁVKA si skontrolujte objednané služby a zvolené kontakty a môžete dopísať poznámku k objednávke (ak vyplníte aj poznámku, tak faktúru vám vystavíme manuálne, nie automaticky).
Následne dokončíte objednávku kliknutím na tlačítko ZÁVAZNE OBJEDNAŤ .Zobrazí sa vám modrý text: "Objednávka je úspešne ukončená a ....." a o niekoľko minút obdržíte email s potvrením prijatia objednávky.

3. Koľko stojí doména?
♦ Ceny domén sú rôzne a závisia od danej krajiny. Niekedy je podmienkou aj rezidentný subjekt - teda, že v danej krajine máte trvalý pobyt.

Cenník európskych domén

Cenník domén z iných kontinentov
 

4. Kto môže byť držiteľ .SK domény?
Držiteľom / majiteľom domény (na obdobie, na aké má doménu uhradenú) sa od 1.9.2017 môže stať občan alebo právnická osoba, ktorá má poštovú doručovaciu adresu v EHP (EU+Island, Lichtenštajnsko, Nórsko) alebo v členskom štáte Európskeho združenia voľného obchodu.
Doručovacia adresa slúži na kontaktovnie majiteľa napríklad v prípade právnych sporov o vlastníctvo domény. Ak majiteľ nezareaguje na prípadnú výzvu, ktorú mu register zašle na doručovaiu adresu, tak hrozí zrušenie vlastníctva domény.

5. Ako si zaregistrujem ostatné domény (COM, EU, CZ, TV a iné):
Od 1.9.2017 je postup registrácie .SK domény a ostatných TLD (koncoviek) rovnaký.
Postupujte podľa paragrafu 2, tohto návodu. Pri objednávke domény je potrebné pred overením zvoliť správnu TLD/koncovku (.com, .eu, .cz, .tv, ...)
objednka domeny .com, .eu, .cz, .tv a ine

6. Chcem zmeniť držiteľa domény (do whois):
Je potrebné sa prihlásiť na novy.nic.sk.
Ak ide o .SK doménu tak zemnu zadáte cez Domény - Detail - Formulár na zmenu držiteľa.
zmena drzitela sk domeny
Ak ide o inú TLD ako .SK, tak kliknete vľavo dolu na tlačítko "Požiadavka" a zašlete údaje, na koho má byť doména prepísaná.

7. Chcem si zmeniť názov domény:
Doménový nazov je unikátny a jeho platnosť všade na svete je štandardne jeden rok (alebo násobok roka). Nie je možné ho prepísať. Je však možné objednať si nový doménový názov a pôvodný nechať na konci platnosti exspirovať.

8. Môže si niekto zaregistrovať doménu, ktorá je platne registrovaná?
Doména je unikátna a pokiaľ je platne registrovaná, nikto iný si ju nemôže znova registrovať. Je však možné registrovať si rovnakú doménu druhej úrovne na inej TLD (koncovke).

Napríklad: doména nic.sk je registrovaná. Je však možné objednať si doménu nic.com, nic.eu. nic.cz. Samozrejme za predpokladu, že doménový názov s inou koncovkou je voľný. Na overenie, či je doménový názov voľný, môžete použiť overovač na našej stránke.

9. Prečo musím aj ďalší rok platiť registračný poplatok za doménu, ktorú mám už registrovanú?
Ide o ročný registračný poplatok, ktorý sa za doménu druhej úrovne platí štandardne všade na svete na jeden rok.
Poplatok odvádzame za vás príslušnéku registru TLD (správcovi príslušnej koncovky).

10. Koľko domén si môžem zaregistrovať?
Počet domén nie je obmedzený.

11. Dá sa zrušiť doména okamžite?
Doménu je možné štandardne zrušiť (nechať expirovať) rok po registrácii, alebo obnovení. Ak chcete ukončiť svoju webovú činnosť, môžete cez ftp zmazať obsah stránky, a cez administračné rozhranie admin.nic.sk môžete zmazať emailové adresy.
Na novy.nic.sk si po prihlásení v menu DOMÉNY - DETAIL dáte zrušiť hosting, a prípadne aj samotnú doménu..

12. Ako zmením DNS (NS) na doméne? (aktializované 7.12.2017)
Po prihlásení na novy.nic.sk v menu DOMÉNY - DNS - DNS SEREVRY 
Buď zvolíte DNS Primáne (automatické DNS NIC Hostingu).
Alebo zvolíte DNS Sekundárne, Terciálne, Externé a vyplníte vlastné názvy nameserverov.

Názvy DNS NIC Hostingu sú:
ns1.nic.sk, ns2.nic.sk, ns3.nic.sk, ns4.nic.sk alebo
ns1.nichosting.sk, ns2.nichosting.sk, ns1.nichosting.info, ns2.nichosting.info

Zmena DNS sa prejaví do 48 hodín.

13. Kde zmením DNS záznamy na doméne? (aktializované 7.12.2017)
DNS záznamy (A, CNAME, MX,...) je možné zmeniť po prihlásení na novy.nic.sk v menu DOMÉNY - DNS - DNS ZÁZNAMY 

Do A-záznamu vypľňajte iba IP adresu
Zmena DNS sa prejaví do 48 hodín.

14. Čo je "Zmena balíka"?
V menu DOMÉNY - ZMENA BALÍKA si môžete zmeniť variant hostingu.
Pri navýšení vám systém vystaví faktúru na nový hosting.
A zmeníte hosting na lacnejší, tak preplatok vám systém pripíše na kredit, z ktorého môžete neskôr uhradiť doménu, alebo službu.

15. Je možné registrovať doménu na TLD, ktorú som nenašiel v cenníku?
O tejto možnosti sa vždy informujte emailom. Zistíme Vám podmienky a cenu registrácie.

16. Po zmene DNS (DNS záznamov) sa zmena neprejavila.
Zmena sa prejaví až o niekoľko hodín (do 48 hodín). Je to čas potrebný na to, aby si všetky servre, routre a počítače na celom internete aktualizovali údaje DNS záznamov.
Každé zariadenie ma nastavený čas automatického refreshu od 1 do 24 hodín a zariadenia si údaje na internete odovzdávajú postupne medzi sebou.

17. Ako pošlem screenshot (snapshot - fotku obrazovky) s chybovým hlásením?
Stlačením klávesy PrtScr (Print Screen), ktorá sa zvyčajne nachádza v pravej hornej časti klávesnice získate fotku obrazovky (nezobrazi sa Vám žiadne hlásenie na monitore).
Následne si otvoríte nejaký grafický editor (napr. Skicár/Paint) prípadne môžte použiť napr. Word a pomocov pravého tlačítka myši a voľby prilepiť/ vložiť (ctrl+V) vložíte fotku obrazovky.
Takto uložený obrázok zašlete ako prílohu.
Vo Windows10 je možné použiť NÁSTROJ NA VYSTRIHOVANIE (Snipping Tool) ktorý nájdete v menu počítača: VŠETKY APLYKÁCIE - PRÍSLUŠENSTVO
V mobilných zariadeniach sa dá najčastejšie spraviť screenshot (snapshot) stlačením navigačného tlačidla spolu s niektorým bočným tlačidlom.

18. Chcem si objednať iba registráciu domény bez hostingu.
Podľa návodu v bode 4 alebo 5 (vižšie) si overíte či je doména voľná na registráciu. Ak je voľná tak pri výbere hostingu kliknete na tlačitko OBJEDNÁVKA v riadku REGISTRÁCIA.

19. Môžem si objednať iba hosting, ak mám už zaregistrovanú doménu?
Ano je to možné.

Ak máte doménu registrovanú u nás, tak stačí vo vašom konte, v editácii domény zvoliť ZMENA BALÍKA
objednavka hostingu

Ak máte doménu registrovnú cez iného správcu, tak hosting objednáte ako prevod zaregistrovanej domény (voľba B) na www.nic.sk.

20. Ako zmením majiteľa domény? (aktualizovné 7.12.2017)
Zmenu držiteľa do whois, pre .SK domény, vykonáte po prihlásení na novy.nic.sk v menu Domény - Detail - Zmena Držiteľa domény.
Systém pošle pôvodnému aj novému držiteľovi emailovú výzvu, ktorú je potrebné potvrdiť.

Zmenu zápisu držiteľa domény, pre iné ako .SK domény, požiadate novy.nic.sk tlačítko požiadavka.

Zmenu fakturačných kontaktov k doméne vykonáte po prihlásení na adrese novy.nic.sk .
-Ak chcete vykonať zmenu pre všetky domény a služby, ktoré máte v konte, tak požiadavku zadáte cez MOJ ÚČET - PROFIL - tlačítko ZMENA ODBERATEĽA SLUŽIEB
-Ak chcete fakturačný údaj zmeniť iba pre jednu doménu, alebo službu z vášho konta, tak je potrebné zaslať overenú požiadavku cez tlačítko POŽIADAVKA (vĺavo pod menu).
 

21. Čo znamená stav .SK domény EXPIRED (DEACTIVED, HELD, DELETED...)?
OK (DOM_OK) (1 rok)- doména je platne registrovaná na rok.
WARNED (DOM_WARN) (14 dní) - domeńa je platne registrovaná a je 28-15 dní pred expiráciou.
LAST NOTIFIED (DOM_LNOT) (14 dní) - doména je platne registrovaná a je 14-0 dní pred expiráciou.
EXPIRED (DOM_EXP) (14 dní) - doména je v stave 0-14 dní po expirácii. Je nefunkčná. Na predĺženie jej platnosti stačí vykonať úhradu za doménu.
HELD (DOM_HELD) (28 dní) -doména je v stave 15-42 dni po expirácii. Na obnovenie platnosti je potrebné uhradiť doménu a formulárom F5 opätovne potvrdit registrátora domény.
DELETED (DOM_DEL) (1 deň) - doména je v stave 43 dní po expirácii. Nasledovný deň bude uvoľnená na novú registráciu.
LOCKED (DOM_LOCK) (14 dní) - doména je dočasne, na 14 dni, rezervovaná a čaká sa na akceptovanie držiteľa (formulár F1) alebo na potvrdenie zmeny údajov držiteľa, alebo nového registrátora domeny (formulár F7)
TA (DOM_TA) (14 dní) - doména je technicky akceptovaná. Musí byť do 14 dní uhradená na rok  Inak sa dostane do stavu DEACTIVATED.
DEACTIVATED (DOM_DAKT) (14 dní) - doména nebola počas stavu TA uhradená. Je deaktivovaná, stále je rezervovaná pre držiteľa. Je ju ešte do 14 dni stále možné uhradiť na rok.

22. Aktualizácia údajov držiteľa .SK domén do (1.6.2017) 1.9.2017

Zmena termínu nových pravidiel na 1.9.2017

Prosíme o kontrolu a prípadnú aktualizáciu vašich údajov držiteľa .SK domén.
Od (1.6.2017) 1.9.2017 sa ruší podmienka rezidentného subjektu na území SR.
Držiteľom .SK domény bude môcť byť hocikto z celého sveta. Podmienka je aby mal poštovú adresu v Európskom hospodárskom priestore (EU + pridružené krajiny).
Ďalej podľa nových pravidiel národného správcu domén (SK-NIC a. s.), nebude môcť registrátor (NIC Hosting s. r. o.), vystupovať ako oficiálny držiteľ .SK domén (ruší sa tzv. Zrýchlená registrácia - proxi).
Každá doména musí byť zapísaná na držiteľa, aký je uvedený ako administračná a poštová adresa v rozhraní na www.nic.sk .

POZOR: Domény, ktoré nebudú mať nastavenú správnu poštovú adresu v súlade s novým pravidlom do (15.5.2017) 15.8.2017, môžu byť zrušené.

Skontrolujte si poštovú adresu na www.nic.sk v MOJE ADRESY - POŠTOVÉ ADRESY.


Čo mám spraviť?:

(Vzhľadom na opakujúce sa otázky ohľadom zmien, ponúkame stručné zhrnutie čo treba spraviť):

  • 1. Prihlásiť sa na stránku https://moj.nic.sk/sk/login/index a v pravom menu MOJE ADRESY si skontrolovať či Adminstračná adresa je správna a či Poštová adresa je z EHP.
  • 2. Ak neviete heslo na https://moj.nic.sk/sk/login/index tak je možné si vygenerovať nové heslo podľa návodu nižšie: Neviem sa prihlásiť.
  • 3. Ak je Administračná adresa správna a Poštová adresa z EHP, tak nie je potrebné nič meniť.
  • 4. Ak adresy nie su správne, tak cez NOVÁ vytvoríte novú adresu. Potom cez pravé menu MOJE DOMÉNY otvoríte doménu na editáciu a priradíte k nej nové adresy.
  • 5. Všetky zmeny sa v whois prejavia až (31.5.) 1.9. automaticky na údaje, aké si dovtedy nastavíte. Nebude potom potrebný žiadny ďalší zásah zo strany majiteľa domény.

23. Neviem sa prihlásiť na www.nic.sk

Ak sa neviete prihlásiť na www.nic.sk , tak si môžete dať zaslať emailom výzvu na pregenerovanie nového hesla, cez voľbu zabudnutého hesla na: https://moj.nic.sk/sk/login/forgotten .
Vyplníte buď názov domény, alebo prihlasovacie meno (emailová adresa).
obnova zabudnuteho hesla na nic.sk
Systém vám zobrazí email, na aký zasiela odkaz pre zmenu hesla. Je potrebné kliknuť na odkaz, ktorý vám príde emailom (prihlasovacie meno býva štandardne emailová adresa).

24. Ako zmením správcu (registrátora) domény na NIC Hosting ?

Ak si netrúfate sami na vykonanie prevodu, alebo máte ďalšie otázky, tak nás kontaktujte na adrese info@nic.sk.

  • V pravom čiernom okne "Je vaša doména voľná?" kliknete na text "Prevod zaregistrovanej domény"
  • V otvorenom okne v možnosti B vyplníte názov domény a koncovku - Top Level Doménu bez bodky (napr.: SK)

  • Po kliknutí na tlačitko "Ďalej" sa buď prihlásite vo vášho existujúceho konta, alebo sa zaregistrujete nanovo.
  • Zvolíte si variant hostingu (alebo registráciu bez hostingu) a dokončite objednávku.

vyber webhostingu

  • Po prijatí objednávky obdržíte emailom faktúru za doménu (a do 1.9.2017 v prípade .SK domény aj formulár na potvrdenie zmeny).
  • Po prijatí úhrady od vás vyžiadame autorizačný kód transferu domény (AuthID) a zašleme vám prítupy na nahratie webstránky a nastavenie emailov na našich servroch.
  • Po doručení autorizačného kódu transferu a potvrdení, že webstránu aj emaily máte odzálohované a nahraté u nás, doménu prevedieme a presmerujeme na naše servre.

25. Prišla mi správa o expirácii (BEWARE - THIS IS JUST A TESTING E-MAIL)
Národný správca top level domény .SK (SK-NIC a.s.) testuje nové rozhranie pre registráciu domén.
Ak ste náhodou obdržali upozornenie na expiráciu domény s textom: "BEWARE - THIS IS JUST A TESTING E-MAIL", tak upozornenie môžete ignorovať.

Over dom?nu

Prevod zaregistrovanej domény
Ako vybrať dobrú doménu?

Kontakt

info@nic.sk
02/58101064

Novinky

Mailserver mail9 bol vymenený. Emaily sú od poludnia 10.3.2019 plne funkčné.
10.03.2019