Nastavenie emailu v aplikácii Thunderbird

Program Thunderbird spustíte kliknutím myšou na ikonu na pracovnej ploche
(ak nemáte jeho ikonu modrého vtáka s obálkou na pracovnej ploche, tak program spustíte cez Štart>Programy>Mozilla Thunderbird)

1.
Kliknite v menu „Nástroje>Nastavenie účtov“
V ľavom menu kliknete „Pridať účet“;ĎALEJ)

2.
V okne Nastavenie nového účtu zvolíte voľbu „Poštový účet“. Potom kliknite na tlačítko „ĎALEJ“.

3.
V okne Identita zadáte do políčka Vaše meno, aké sa ma pri emailovej adrese zobrazovať (pri zadávaní mena nie je vhodné používať bodky, čiarky a bodkočiarky) do časti E-mailová adresa zadáte Vašu adresu.

4.
Informácie o serveri necháte predvolený typ servera prichádzajúcej pošty POP.
Do políčka Server pre príjem pošty zadáte pop3 podľa údajov aké Vám boli zaslané: napr. pop3.NAZOVDOMENY.TLD (TLD=Top Level Doména napr. .sk, .com, .eu, …)

5.
V okne Používateľské mená do políčka Používateľské meno pre príjem pošty zadáte Vaše PRÍSTUPOVÉ MENO (celá emailová adresa) a kliknete „ĎALEJ“.

6.
V ďalšom okne Názov účtu si môžte zadať Názov účtu prípadne ponecháte predvolené vyplnenie t.j. emailovú adresu a kliknete „ĎALEJ“.

7.
V poslednom okne si skontrolujete zadané údaje a kliknete „Dokončiť“.
Pri prvom stiahnutí emailu si Thunderbird vypýta prihlasovacie heslo, ktoré zadáte do príslušného políčka.

8.
Po uvedených úpravách by Vám mala začať prichádzať a odchádzať pošta, samozrejme za predpokladu, že počítač je pripojený k internetu a že pri korešpondencii používate správne emailové adresy. 🙂

=========================================

Zabezpečené pripojenie SSL
Ak sa rozhodnete využívať zabezpečené pripojenie SSL, je potrebné zmeniť:
-pre SMTP číslo portu na 465 a server: smtp.nic.sk
-pre POP3 číslo portu na 995 a server pop3.nic.sk
-pre IMAP číslo portu na 993 a serve:map.nic.sk

Najčastejšie problémy pri nastavení:

Pošta prichádza ale neodchádza.
♦ Skontrolujte nastavenie servera ochchádzajúcej pošty cez Nastaenie účtov>Server pre odosielanie pošty SMTP
♦ Preverte či Vám port 25 Vám neblokuje firewall na Vašom počítači, vo Vašej lokálnej sieti, alebo priamo Váš poskytovateľ pripojenia do internetu. Prípadne si zmeňte číslo portu z 25 na 465, nastavte zabezpečenie SSL a server: smtp.nic.ski

Odoslaná pošta sa mi vracia.
♦ Overte či zadávate správnu emailovú adresu
♦ Server prijímateľa može byť dočasne nedostupný, overte situáciu, prípadne skúste email na uvedenú adresu odoslať o niekoľko hodín neskôr
♦ Ak posielate prílohu, tak skontrolujte, či nie je väčšia ako povoluje server odosielteľa, alebo prijímateľa. Skúste najprv odoslať email na rovnakú adresu bez prílohy.

Neprichádza pošta z niektorej adresy.
♦ Overte či odosielateľ zadáva správnu emailovú adresu
♦ Ak odosielateľ posiela správu s prílohou, tak overte, či príloha nie je príliš veľká. Nech zašle email najprv bez prílohy.
♦ Skontrolute, či Váš Thunderbird neoznačil jeho poštu za spam a nepresunul ju do spamového koša. Skontrolujte Adresár Nevyžiadaná pošta (Spam), ktorý sa nachádza pravdepodobne niekde pod adresárom Doručená pošta.